جنگ نرم بيش از همه دانش‌آموزان را مورد تهاجم قرار داده است
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

به گزارش خبرگزاري فارس از ابركوه، محمد مهدي‌پور جمعه شب در ضيافت افطاري دانش‌‌آموزان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها و جمعي از فرهنگيان فعال در اين عرصه هدف از برگزاري اين مراسم را پيوند هر چه بيشتر اوليا با مسئولان و ايجاد فضاي معنوي بيشتر در ماه مبارك رمضان اعلام كرد.
وي در مورد تاريخچه تشكيل اين اتحاديه در كشور اظهار داشت: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌‌آموزان در كشور در سال 1358 پايه‌گذاري شد و در شهرستان ابركوه نيز در سال 1386 ابتدا با پيگيري دانش‌آموزان، فعاليت‌هايي به انجام رسيد و سپس در سال 1388 به طور رسمي آغاز به كار كرد.
مهدي‌پور خاطرنشان كرد: از ابتداي تاسيس اين اتحاديه تاكنون بيش از 380 نفر از دانش‌آموزان شهرستان ابركوه در انجمن ثبت‌نام كرده‌اند كه عموم آنها را دانش‌آموزان نخبه تشكيل مي‌دهند.
وي هدف از تشكيل اين انجمن را بالا بردن سطح آگاهي مردم به ويژه دانش‌‌آموزان در مورد جنگ نرم دانست زيرا دانش‌آموزان بيش از همه در معرض تهاجم دشمنان در اين زمينه هستند.
مهدي‌پور با برشمردن نقش خانواده‌ها در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي خاطرنشان كرد: بدون هماهنگي و اطلاع خانواده‌ها، اين‌گونه فعاليت‌ها در مدارس كمتر به نتيجه مي‌رسد.
وي يكي از آسيب‌هاي كار فرهنگي را اهميت دادن صرف خانواده‌ها به پيشرفت درسي دانست كه اين امر، كندي توجه والدين به امر پرورش و تربيت ديني فرزندان را به دنبال دارد و آسيب‌هاي جدي به دانش‌آموزان وارد مي‌كند.
اين مسئول با انتقاد از اينكه والدين، دانش‌آموزان را تنها تا پايان دوران دبيرستان زير كنترل دارند و با ورود آنان به دانشگاه از اين نظارت كاسته مي‌شود، توجه بيشتر والدين به پرورش ديني دانش‌آموزان همراه با پيشرفت تحصيلي آنان را خواستار شد.
وي بيان داشت: در صورت عدم تربيت صحيح ديني در زمان نوجواني، اين دانش‌آموزان در فضاي بزرگ‌تري مانند دانشگاه، دچار تناقض و انحراف مي‌شوند.
مهدي‌پور همچنين به تشريح برخي از برنامه‌هاي اين اتحاديه در طول سال تحصيلي را كه در راستاي اهداف ياد شده اجرا مي‌شود، پرداخت.
وي افزود: يكي از اين برنامه‌ها، خيمه معرفت نام دارد كه در محل اتحاديه به صورت مركزي و در چند دبيرستان به صورت اختصاصي برگزار مي‌شود و در اين جلسات 15 تا 20 نفره، تمام‌ مسائل نوجوانان و جوانان با مشاركت فكري خود دانش‌آموزان بررسي و آنها با همراهي يك مربي مجرب به سمت يافتن پاسخ صحيح و كاربردي سوق داده مي‌شوند.
وي مسائل مطرح شده در اين جلسات را بررسي و حل مشكلات جوانان، بحث‌هاي مهدويت و انس با امام زمان (عج)، خودسازي و آسيب‌هاي اجتماعي دانست.
مهدي‌پور همچنين مباحثي مانند شناخت رذائل و فضائل اخلاقي، نيازهاي رواني و مباني سياسي براي كسب بينش سياسي و بصيرت را نيز از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسات دانست.
وي از ديگر برنامه‌هاي اين اتحاديه دانش‌آموزي به تشكيل هيئت انصارالمهدي (عج) اشاره كرد كه در مناسبت‌هاي مختلف مذهبي به صورت متمركز در محل اتحاديه يا يكي از مساجد و يا به صورت اختصاصي در يكي از مدارس، با بهره‌گيري از يك سخنران و مداح يا مولودي‌خوان تشكيل و به اجراي برنامه مي‌پردازد.
نشست‌هاي توجيهي مسئولان انجمن‌هاي اسلامي مدارس براي مشاركت هرچه بيشتر آنها در فعاليت‌هاي مدرسه و جذب دانش‌آموزان به فعاليت‌هاي فرهنگي، تربيتي و پرورشي نيز از ديگر برنامه‌هاي انجام شده در اين اتحاديه است.
وي افزود: همچنين دانش‌آموزان، ضمن آشنايي با تكنيك‌هاي مديريتي به اجراي برنامه‌ها به صورت صد‌درصدي با مشاركت همكلاسي‌ها مي‌پردازند.
مهدي‌پور‌ سرگذشت‌پ‍ژوهي شهداي دانش‌آموز را نيز يكي از برنامه‌هاي اين اتحاديه اعلام كرد كه مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفته است.
به گفته وي، دانش‌آموزان علاقه‌مند به اين طرح، در قالب گروه‌هاي سه تا شش نفره با انتخاب يك شهيد دانش‌آموز از 49 شهيد دانش‌آموز ابركوه، پرونده‌اي را تحويل گرفته و با مراجعه به خانواده شهدا و مصاحبه با بازماندگان، همرزمان و همكلاسي‌هاي شهيد، سئوالات مطرح شده در دفترچه را بيان و نسبت به مكتوب كردن آنها اقدام و آثار به جامانده از آن شهيد را نيز جمع‌آوري و ثبت مي‌كنند.
وي از ديگر فعاليت‌هاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان را برگزاري كلاس‌هاي تقويتي براي اعضاي فعال انجمن، برگزاري چهار دوره اعتكاف دانش‌آموزي و شركت در غبارروبي مساجد و گلزار شهدا و برنامه‌هاي انس با شهدا ذكر كرد.
وي همچنين معرفي كتب مناسب براي نوجوانان و جوانان و برگزاري جلسات نقد و بررسي اين كتب با حضور مطالعه كنندگان همچنين برگزاري كلاس‌هاي مختلف ورزشي در طول سال تحصيلي را از ديگر برنامه‌هاي ايناتحاديه برشمرد.
اين مراسم در محل گلزار شهداي شهرستان ابركوه برگزار شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 1845
بازدید کل : 217878
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1